wszystko co musisz wiedzieć

botox - leczenie

Leczenie dolegliwości toksyną botulinową (botoxem)

Migreny

Ból głowy, który towarzyszy migrenie, jest bardzo uciążliwym, przewlekłym schorzeniem, które charakteryzuje się napadowymi epizodami. Migrena jest chorobą, która niestety nie może być wyleczona, ale można znacznie złagodzić jej objawy i tym samym poprawić komfort życia pacjenta.

W gabinecie lekarza medycyny estetycznej ODNOWA stosujemy jedno z najczęściej używanych w medycynie estetycznej substancji – toksynę botulinową – w leczeniu migreny. Ta substancja działa poprzez hamowanie skurczów mięśni, blokując wydzielanie acetylocholiny. Co to oznacza dla osób cierpiących na migrenę? Po podaniu toksyny botulinowej w okolice zakończeń nerwowych głowy, mięśnie, które wcześniej powodowały ból poprzez ucisk lub ściskanie nerwów, są teraz zablokowane, co uniemożliwia wystąpienie migreny. Efekty tego zabiegu pojawiają się po około 7 dniach i utrzymują się przez 6-12 tygodni, po czym konieczne jest powtórzenie zabiegu. Aż u 80% pacjentów dolegliwości migrenowe całkowicie znikają w czasie trwania działania toksyny botulinowej, a u ponad połowy znacznie zmniejsza się częstotliwość i nasilenie bólu. czytaj więcej

Nadpotliwość pach

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, co powoduje nadmierną potliwość pod pachami. Szacuje się, że przeciętny człowiek poci się do 0,5 litra dziennie. Oczywiście w upalne, upalne dni ilość ta może wzrosnąć sześciokrotnie. Dla nas może to być dużo, ale przy nadpotliwości ta ilość wzrasta jeszcze bardziej. Nic więc dziwnego, że osoby cierpiące na tę chorobę czują się nieswojo. Taka sytuacja może wpłynąć na Twój nastrój, a nawet obniżyć poczucie własnej wartości. Czynniki genetyczne są główną przyczyną nadmiernej potliwości pod pachami. Niestety, jeśli nasi rodzice lub dziadkowie cierpią na tę przypadłość, bardziej prawdopodobne jest, że główną przyczyną tego problemu są geny. Wraz ze wzrostem stresu gruczoły potowe również zaczynają intensywniej pracować. Dlatego osoby wrażliwe i emocjonalne, narażone na bardzo silne bodźce, a nawet cierpiące na fobię społeczną mogą być szczególnie podatne na ten problem. Ponadto należy pamiętać, że aktywność hormonalna również pogarsza ten stan. Dojrzewanie, ciąża, menopauza i przyjmowanie niektórych hormonów są często czynnikami powodującymi zwiększone pocenie się. Warto również udać się do lekarza, jeśli zauważysz nadmierną potliwość. Takie zjawiska, często nie zdając sobie z tego sprawy, mogą być skutkiem chorób, które mamy. Może to prowadzić do nadczynności tarczycy, cukrzycy, a nawet gruźlicy i białaczki. czytaj więcej

Bruksizm (zgrzytanie zębami)

Zgrzytanie zębami to choroba o wielu objawach. Jednym z nich jest wzmożony wzrost zębów i skurcze mięśni żucia, co może prowadzić do starcia zębów i nadmiernego skurczu mięśni żuchwy. Ponadto powiększony mięsień żwaczy wpływa na kształt twarzy, nadając jej bardziej kwadratowy i bardziej męski wygląd. Medycyna estetyczna wspomaga leczenie tej choroby poprzez zastosowanie toksyny botulinowej. Objawy bruksizmu obejmują uporczywy ból głowy i szyi, szum w uszach i ból ucha, nieprawidłowe wydzielanie śliny i ogólne złe samopoczucie. Mięśnie żucia rosną nadmiernie, zwiększając napięcie mięśni obręczy barkowej. Toksyna botulinowa jest skuteczną metodą leczenia nadmiernego napięcia mięśniowego mięśnia żwacza. Wstrzykujemy toksyny do mięśni żucia, aby je osłabić. Zabieg jest niemal bezbolesny i nie wymaga specjalnego przygotowania. Po zabiegu pacjenci nie wymagają rekonwalescencji i już po kilku dniach odczuwają dużą ulgę. czytaj więcej

Nadpotliwość stóp oraz dłoni

Nadmierna potliwość jest bardzo uciążliwym problemem i często powoduje samotność i dyskomfort u osób cierpiących na to schorzenie. Często wzmożona potliwość dotyczy nie tylko pach, ale również stóp i dłoni, powodując ich ogromny dyskomfort i utrudniając normalne funkcjonowanie.

Leczenie nadpotliwości – skuteczne metody w gabinecie lekarza medycyny estetycznej Odnowa:

Kosmetyki do stosowania miejscowego są najczęściej stosowanym przez pacjentów rozwiązaniem w leczeniu nadpotliwości. Niektórym taka kuracja jest wystarczająca, choć wiąże się z pewnym obciążeniem wynikającym z konieczności jej systematycznego stosowania. Leczeniem nadmiernej potliwości stóp i dłoni są iniekcje toksyny botulinowej. Toksyna botulinowa jest substancją znajdującą obecnie szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach medycyny. Jednak szczególne miejsce zajmuje w dermatologii i medycynie estetycznej. Jego działanie polega na blokowaniu wydzielania acetylocholiny, ważnego mediatora w procesie pocenia się. Oznacza to, że nerwy odpowiedzialne za pocenie się są zablokowane. Zabieg można wykonać praktycznie na każdej części ciała. Najpierw aplikowany jest miejscowy krem znieczulający, następnie bardzo krótką, cienką igłą wstrzykuje się preparat w skórę. Zwiększony komfort dzięki dodaniu ciągłego chłodzenia podczas zabiegu chlorkiem etylu, który ma dodatkowe działanie znieczulające. Bezpośrednio po zabiegu może pojawić się mały siniak, a później w miejscu nakłucia może pojawić się mały strupek. Terapia ręki nie powinna być stosowana u osób, których praca wymaga bardzo precyzyjnych ruchów dłoni, takich jak zegarmistrzowie, ponieważ może ona tymczasowo osłabić mięśnie dłoni. Wadą tej metody jest konieczność powtarzania zabiegu co 6-9 miesięcy. czytaj więcej

phone reservation
dane teleadresowe